Πολλά τα ταμειακά ελλείμματα στο Δήμο Ιωαννιτών, νέος φάκελος στον εισαγγελέα

Στην Εισαγγελία παραδόθηκε από το Δήμαρχο Ιωαννίνων ο πλήρης φάκελος με όλα τα στοιχεία που προέκυψαν από τον έλεγχο στην οικονομική υπηρεσία για τα έτη 2011, 2010 και 2009.
Η απόφαση για τον έλεγχο είχε ληφθεί από την Εκτελεστική Επιτροπή, μετά την εισήγηση του αρμόδιου αντιδημάρχου και στη συνέχεια από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Παράλληλα η έκθεση έχει αποσταλεί στον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως επίσης στα Υπουργεία Οικονομικών και Εσωτερικών και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
Όπως ανέφερε ο Δήμαρχος στη διάρκεια συνέντευξης τύπου αναμένεται νομική γνωμοδότηση σχετικά με το ενδεχόμενο διενέργειας νέας ΕΔΕ ενώ σημείωσε ότι ο έλεγχος θα πρέπει να συνεχιστεί έως και το 2006.
Στη δήλωσή του ο Δήμαρχος Φίλιππας Φίλιος αναλυτικά ανέφερε:
Ήταν γνωστό σε όλους, ότι ύστερα από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου στα οικονομικά για τα έτη 2012 και 2013, θα ακολουθούσε διερεύνηση και για την προηγούμενη τριετία.
Ο στόχος της ενέργειας αυτής δεν ήταν να συμψηφίσουμε ευθύνες αλλά να διαπιστώσουμε πως λειτουργούσε η Υπηρεσία αυτή.
Κι αν λειτουργούσε ορθά μέχρι τα τέλη του 2010 να εντοπίσουμε τι ήταν αυτό που άλλαξε και οδήγησε στα ήδη γνωστά προβλήματα και την υπεξαίρεση.
Ο έλεγχος λοιπόν από τους υπηρεσιακούς παράγοντες ολοκληρώθηκε. Θέλω να ευχαριστήσω όσους αφιέρωσαν χρόνο και κόπο για να έχουμε σήμερα στα χέρια μας το πόρισμα. Θέλω να σημειώσω ότι οι υπάλληλοι που ανέλαβαν τη συγκεκριμένη υποχρέωση δεν έκαναν τίποτα παραπάνω από καταγραφή των πραγματικών στοιχείων.
Βάση των στοιχείων αυτών λοιπόν προκύπτει ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία ποτέ δεν λειτούργησε σωστά. Υπήρχαν σοβαρές παθογένειες. Υπήρχαν και συστημικές παθογένειες.
Στο πόρισμα της Επιτροπής που αποτελείται από δέκα επτά σελίδες και ήδη ενημερώθηκε η Οικονομική Επιτροπή από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, μεταξύ των άλλων προκύπτουν:
-           Το 2009 διαφορά- έλλειμμα ταμείου 113.586 ευρώ. Το ποσό προέρχεται κυρίως από τα παράβολα των αλλοδαπών και από τη διαφορά ταμείου.
-           Στις 31 Δεκεμβρίου 2010 εντοπίστηκε διαφορά- έλλειμμα ταμείου 73.113 ευρώ.
-           Στις 31 Δεκεμβρίου του 2011, χρονιά που κατά τους λογιστές και τους ελεγκτές, έκλεισε πολύ εύκολα, ευκολότερα από οποιαδήποτε άλλη, προκύπτει διαφορά- έλλειμμα ταμείου της τάξης των 321 χιλιάδων ευρώ.
Το πόρισμα, όπου καταγράφονται λεπτομερώς τα πάντα, παραδόθηκε στην Εισαγγελία.
Αυτό που γίνεται σαφές είναι ότι η λειτουργία της οικονομικής υπηρεσίας δεν συνάδει με οργανωμένη και υπεύθυνη υπηρεσία. Τεράστιες παθογένειες, σοβαρά προβλήματα, τεράστιες ελλείψεις με σημαντικότερη τη μη λειτουργία του διπλογραφικού συστήματος.

Η κατάσταση αυτή άρχισε να αποκαλύπτεται με την αλλαγή του πληροφοριακού συστήματος. Με τη μετάπτωση στο καινούριο εμφανίστηκαν τα πρώτα προβλήματα.
Οι ενέργειες της Δημοτικής Αρχής για την αλλαγή του συστήματος είχαν ξεκινήσει από το δεύτερο εξάμηνο του 2011. Κι αυτό γιατί θέλαμε να υπάρχει πλήρης έλεγχος και διαφάνεια στη λειτουργία της υπηρεσίας.
Η μετάπτωση ολοκληρώθηκε στα μέσα του 2012 κι από τότε είχαμε τις πρώτες ενδείξεις.
Υποχρέωσή μας ήταν να συμβάλλουμε από την πλευρά μας για την πλήρη διαλεύκανση. Να μην μείνει καμία σκιά. Και να εντοπίσουμε επακριβώς τη γενεσιουργό αιτία του προβλήματος.
Δεν μοιράζουμε ευθύνες. Αυτές θα αποδοθούν από τα εντεταλμένα όργανα της πολιτείας.
Αναδεικνύεται όμως με τον πλέον σαφή τρόπο ότι υπήρχαν σοβαρές δυσλειτουργίες σε βάθος χρόνου, ταμειακό έλλειμμα σε βάθος τριετίας τουλάχιστον και πολλές άλλες πράξεις της υπηρεσίας αυτής που δεν συνάδουν με τη χρηστή διοίκηση.





Από το Blogger.