ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ: ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΟΙ ΣΤΡΟΦΕΣ ΜΕΝΙΔΙΟΥ...

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία από
τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών  Χρήστο Σπίρτζη
το τμήμα Αμφιλοχία – Σελλάδες Άρτας της Ιόνιας Οδού.

-Χρήστος Σπίρτζης: «Ο δρόμος που έχει πολλαπλάσια εικονοστάσια απ’ ότι χιλιόμετρα ανήκει στο παρελθόν»

-Αρχές Σεπτεμβρίου τα εγκαίνια της Ιόνιας Οδού
από τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα

-Σε 20’ η απόσταση Αμφιλοχία – Άρτα

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, το τμήμα (27 χιλιομέτρων) της Ιόνιας Οδού από τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας μέχρι την παράκαμψη (Σελλάδες) Άρτας.
Ο κ. Σπίρτζης στην ομιλία του υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι πρόκειται για ένα έργο κομβικής σημασίας για την ασφάλεια και την ταχύτητα των μετακινήσεων, με την παράδοση του οποίου, η Ιόνια Οδός γίνεται ενιαίος αυτοκινητόδρομος.
Τις επόμενες ημέρες θα παραδοθεί και το τελευταίο κομμάτι, ο κόμβος, η ένωση της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία και θα γίνουν τα εγκαίνια όλου του δρόμου τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου που θα έχουμε περάσει στην φάση της λειτουργίας της Ιονίας Οδού από τον Πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα.δρόμου τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου που θα έχουμε περάσει στην φάση της λειτουργίας της Ιονίας Οδού από τον Πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα.
Παραδίδουμε σήμερα σε κυκλοφορία 27 χιλιόμετρα της Ιονίας Οδού. Έχουμε ένα αναπόσπαστο ενιαίο δρόμο 182 χιλιομέτρων.
Με την ευκαιρία θα ήθελα να πω ότι το Αντίρριο – Γιάννενα πλέον θα είναι 1 ώρα και 40 λεπτά περίπου. Είναι ένα όνειρο της Δυτικής Ελλάδος, ένα όνειρο της Ηπείρου, που της δίνει το πλεονέκτημα να έχει το δικό της ρόλο στην δίκαιη ανάπτυξη που οραματίστηκε και παρακολουθεί καθημερινά ο Πρωθυπουργός. Για να γείρει πλέον η πλάστιγγα της ανάπτυξης στην Δυτική Ελλάδα.
Θα ήθελα επίσης να πω ότι λέμε πάρα πολύ καιρό για τα χρήματα που εξοικονομήθηκαν από τους τέσσερεις αυτοκινητοδρόμους, είναι 764 εκατομμύρια ευρώ, για τις στρεβλώσεις των συμβάσεων, για τα υψηλά διόδια, για όλα αυτά που έχουν ταλαιπωρήσει την χώρα για δεκαετίες. Θα ήμασταν άδικοι όμως αν σήμερα δεν πούμε και τα καλά και για τους παραχωρησιούχους και για τους εργολήπτες, γιατί πρέπει να τα λέμε όλα. Θα ήθελα να τους συγχαρώ και για την ποιότητα του έργου, αλλά κυρίως γιατί αν δεν προχωρούσαν σε ενοικίαση χωραφιών, για να ολοκληρωθεί το έργο, αυτό το έργο δεν θα είχε ολοκληρωθεί ποτέ, λόγω των καθυστερήσεων των απαλλοτριώσεων.

"Με το νέο τμήμα του σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου σε πλήρη λειτουργία, -είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης-, περνά οριστικά στο παρελθόν το πρόβλημα και η επικινδυνότητα με τις συνεχείς στροφές της περιοχής του Μενιδίου αναβαθμίζοντας έτσι ουσιαστικά την ασφάλεια των οδηγών - χρηστών του αυτοκινητόδρομου.
«Ο δρόμος που έχει πολλαπλάσια εικονοστάσια απ’ ότι χιλιόμετρα ανήκει στο παρελθόν» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπογραμμίζοντας έτσι την ασφάλεια που θα απολαμβάνει πια ο οδηγός – χρήστης του συγκεκριμένου αυτοκινητοδρόμου.
Με το νέο τμήμα η διάρκεια της διαδρομής από τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας έως και την παράκαμψη Άρτας, μειώνεται σχεδόν στο μισό και από 40 λεπτά σήμερα μέσω του υφιστάμενου εθνικού οδικού δικτύου, δε θα ξεπερνά πλέον τα 20 λεπτά μέσω Ιόνιας Οδού".
Ο κ. Σπίρτζης αναφερόμενος στην ολοκλήρωση του έργου της Ιόνιας Οδού και την παράδοση του στο αμέσως προσεχές διάστημα την χαρακτήρισε ως «ένα όνειρο της Δυτικής Ελλάδος, ένα όνειρο της Ηπείρου, που της δίνει το πλεονέκτημα να έχει το δικό της ρόλο στην δίκαιη ανάπτυξη που οραματίστηκε και παρακολουθεί καθημερινά ο Πρωθυπουργός. Για να γείρει πλέον η πλάστιγγα της ανάπτυξης στην Δυτική Ελλάδα».
Ο Υπουργός επισήμανε για μια ακόμη φορά ότι τα έργα ανήκουν μόνο στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει.
Το σύνολο του τμήματος που παραδόθηκε σήμερα είναι διπλής κατεύθυνσης, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ανά κατεύθυνση.
Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος περιλαμβάνονται συνολικά 5 γέφυρες, 22 άνω και κάτω διαβάσεις και 34 οχετοί.

ΤΑ ΣΥΝΟΔΑ ΕΡΓΑ... 

Αμέσως μετά την παράδοση του δρόμου ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης δήλωσε στους δημοσιογράφους:

· "Για τα συνοδά έργα και τις εκκρεμότητες από την αυτοδιοίκηση σε όλο το μήκος της Ιόνιας Οδού
«Υπήρχε, το έχουμε πει πολλές φορές κακός σχεδιασμός σε όλα τα μεγάλα έργα υποδομών. Στην Ιόνια που είναι ένα χαρακτηριστικό τέτοιο παράδειγμα, δεν είχαν προβλεφθεί αντιπλημμυρικά έργα στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας, που όφειλαν να γίνουν τόσο στις σήραγγες της Κλόκοβας, όσο και στην πόλη του Μεσολογγίου. Δεν είχαν προβλεφθεί οι συνδέσεις με μεγάλα αστικά κέντρα, όπως αυτή του Αγρινίου. Δεν είχαν προβλεφθεί οι ιδιαιτερότητες μεταξύ Πρέβεζας και Ιωαννίνων, που σχετίζονται πάλι με την αντιπλημμυρική θωράκιση των περιοχών αυτών. Δεν είχε, και είναι ανέκδοτο αυτό, προβλεφθεί ούτε στη Παραχώρηση της Ιόνιας οδού, ούτε στα τέσσερα έργα της Παρα-Ιόνιας, να υπάρχει σύνδεση της Παρα-Ιόνιας με την Ιόνια οδό. Αυτό δείχνει τον τρόπο που γίνονταν τα έργα, και που σχεδιάζονταν τα έργα. Πιστεύουμε ότι με τις θεσμικές αλλαγές που ήδη έχουν ψηφιστεί, με την συγκρότηση της Γενικής Διεύθυνσης Στρατηγικών Υποδομών στο Υπουργείο να έχουμε ένα πολύ καλό συντονισμό για τα έργα υποδομών του υπουργείου, των περιφερειών και των δήμων της χώρας, να ξέρουμε ποια έργα γίνονται και με ποια ιεράρχηση. Η δεύτερη προσπάθεια που κάνουμε είναι η συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών ώστε τα έργα υποδομής, να υπηρετούν την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, να συμμετέχουν στον σχεδιασμό και να βάζει η τοπική κοινωνία, οι υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, την ιεράρχηση και τις προτεραιότητες των έργων υποδομής που πρέπει να γίνουν».
 
· Για το πότε θα γίνει η ανακοίνωση των συνοδών έργων...
«Πάρα πολύ σύντομα. Η περίοδος κατασκευής ολοκληρώνεται άρα στη περίοδο λειτουργίας πρέπει όλα αυτά να έχουν κλείσει και να έχουν συμφωνηθεί. Είμαστε σε τελική φάση των διαπραγματεύσεων για τα συνοδά έργα».

Στην παράδοση παραβρέθηκαν επίσης η Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Όλγα Γεροβασίλη, Βουλευτές από την Ήπειρο, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών Γιώργος Δέδες, οι Περιφερειάρχες Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας και Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, Αντιπεριφερειάρχες, δήμαρχοι όμορων δήμων και άλλοι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Από το Blogger.