Το καλοκαιράκι έφτασε όμως με την έναρξη της τουριστικής περιόδου έχει καταδειχθεί ότι αυξάνονται τα κρούσματα απόπειρας εκμετάλλευσης των καταναλωτών.Έτσι και αλλιώς όλοι κατά την περίοδο των διακοπών είμαστε πιο χαλαροί και δίνουμε λιγότερη σημασία σε πράγματα που τελικά μπορεί..να μας στοιχίσουν ακριβότερα από όσο πραγματικά αξίζουν! Έτσι επειδή και οι καιροί είναι δύσκολοι οικονομικά αλλά και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να εκμεταλλεύεται την άγνοια μας για προσωπικό του όφελος. Εδώ είναι η λίστα με τις «χρυσές» συμβουλές του τμήματος Προστασίας του Καταναλωτή,από την Δ/νση Εμπορίου για να ξέρουμε τι μας γίνεται !
Οι έλεγχοι εξάλλου από τις αρμόδιες υπηρεσίες είναι πιο εντατικοί ,από τα παραδοσιακά καφενεία και εστιατόρια μέχρι καφετέριες και Fast Foods, κέντρα διασκέδασης, αεροδρόμια, κυλικεία αρχαιολογικών και αθλητικών χώρων, επειδή συνήθως οι χώροι αυτοί δέχονται πολλούς επισκέπτες.

Ø Κατά τους διενεργούμενους ελέγχους δίδεται έμφαση στις περιπτώσεις που περιγράφονται στα σχετικά άρθρα της 14/89 Α/Δ. όπως έχουν συμπληρωθεί και με την αγορανομική διάταξη (1/2007) και ειδικότερα:
Ø Σύνταξη και τήρηση των προβλεπόμενων τιμοκαταλόγων στα καταστήματα εστίασης, αναψυχής, ψυχαγωγίας και διασκέδασης στο 50% των τραπεζιών τόσο του στεγασμένου όσο και του υπαίθριου χώρου καθώς και υποχρέωση τήρησης τιμοκαταλόγου σε εμφανές σημείο της κύριας εισόδου του καταστήματος. Για τα αμιγή καφενεία ισχύει η υποχρέωση ανάρτησης τιμοκαταλόγου σε εμφανές σημείο του καταστήματος.
Ø Επί των τιμοκαταλόγων οι τελικές τιμές αναγράφονται σε μία και μόνο στήλη και περιλαμβάνουν πέρα του Φ.Π.Α. και τις πάσης φύσεως επιβαρύνσεις των καταναλωτών(δημοτικοί φόροι, αμοιβή σερβιτόρων, αμοιβή ζωντανής μουσικής κ.λπ.).
Ø
Αναγραφή στους τιμοκαταλόγους των ενδείξεων του είδους των χρησιμοποιημένων ελαίων για την Παρασκευή και προσφορά φαγητών, των ενδείξεων «προτηγανισμένο», «κατεψυγμένο», η «προμαγειρευμένο» για τα προσφερόμενα φαγητά, της ένδειξης για την ΦΕΤΑ ή της ονομασίας κάθε παρόμοιου της προσφερόμενου τυριού.
Αναγραφή στους τιμοκαταλόγους των ενδείξεων του είδους των χρησιμοποιημένων ελαίων για την Παρασκευή και προσφορά φαγητών, των ενδείξεων «προτηγανισμένο», «κατεψυγμένο», η «προμαγειρευμένο» για τα προσφερόμενα φαγητά, της ένδειξης για την ΦΕΤΑ ή της ονομασίας κάθε παρόμοιου της προσφερόμενου τυριού.Ø
Έκδοση απόδειξης ταμειακής μηχανής με συνοδεία διπλότυπου μπλοκ στο οποίο μπλοκ αναγράφονται αναλυτικά τα είδη που κατανάλωσε ο πελάτης, η αντίστοιχη για κάθε είδος τιμή τιμοκαταλόγου και η συνολική αξία των ειδών που καλείται να πληρώσει ο πελάτης. Το πρωτότυπο του εν λόγω μπλοκ παραδίδεται στον πελάτη το δε στέλεχος διατηρείται τουλάχιστον πέντε(5) ημέρες από την ημερομηνία έκδοσής του και παραδίδεται στα ελεγκτικά όργανα εφόσον ζητηθεί.
Έκδοση απόδειξης ταμειακής μηχανής με συνοδεία διπλότυπου μπλοκ στο οποίο μπλοκ αναγράφονται αναλυτικά τα είδη που κατανάλωσε ο πελάτης, η αντίστοιχη για κάθε είδος τιμή τιμοκαταλόγου και η συνολική αξία των ειδών που καλείται να πληρώσει ο πελάτης. Το πρωτότυπο του εν λόγω μπλοκ παραδίδεται στον πελάτη το δε στέλεχος διατηρείται τουλάχιστον πέντε(5) ημέρες από την ημερομηνία έκδοσής του και παραδίδεται στα ελεγκτικά όργανα εφόσον ζητηθεί.Ø
Η προσφορά εμφιαλωμένου νερού θα γίνεται μόνο εφόσον το ζητά ο πελάτης. Διαφορετικά θα πρέπει να προσφέρεται «Νερό Βρύσης» όπως συνηθίζεται κατά πάγια τακτική.
Η προσφορά εμφιαλωμένου νερού θα γίνεται μόνο εφόσον το ζητά ο πελάτης. Διαφορετικά θα πρέπει να προσφέρεται «Νερό Βρύσης» όπως συνηθίζεται κατά πάγια τακτική.Ø Όλα τα εμφιαλωμένα νερά, αναψυκτικά, χυμοί, μπύρες, οίνοι και οινοπνευματώδη ποτά, αποσφραγίζονται υποχρεωτικά παρουσία του πελάτη.

Ø Υποχρεώσεις κατά την προσφορά φαγητών και φρούτων με το κιλό: α) ψάρια που σερβίρονται μαγειρευμένα με το κιλό, ζυγίζονται ωμά και πρέπει να συνοδεύονται υποχρεωτικά με σημείωμα στο οποίο αναγράφεται το ακριβές βάρος του ωμού και η τιμή του ως μαγειρευμένο,
β) κρέατα ψητά της ώρας με το κιλό, υποχρεούνται οι καταστηματάρχες να τα ζυγίζουν ψημένα και όχι ωμά και να τα συνοδεύουν με σημείωμα στο οποίο να αναγράφεται το ακριβές βάρος ψημένου και η τιμή του.Ø Το βάρος σε ποσότητα ψημένου κρέατος προκειμένου για σουβλάκια και το βάρος κάθε πίτας που τυλίγει αυτά.
Ø Την τιμή κάθε σουβλακίου χωριστά με μνεία του είδους του κρέατος.
Ø
Δεν χρεώνεται πλέον η αξία που αναφέρεται στο «ΚΟΥΒΕΡ», (π.χ. σερβίτσια, μαχαιροπίρουνα, πετσέτες κ.λ.π.)
Δεν χρεώνεται πλέον η αξία που αναφέρεται στο «ΚΟΥΒΕΡ», (π.χ. σερβίτσια, μαχαιροπίρουνα, πετσέτες κ.λ.π.)
Ø Αναγραφή ενδείξεων για τα καινούργια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα (σε υπαίθριους και στεγασμένους χώρους).Ø
Τήρηση πινακίδων από επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών (καθαριστήρια, σιδερωτήρια, κουρεία, κομμωτήρια, συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων, φωτοτυποδακτυλογραφικές εργασίες, συντήρηση και επισκευή καυστήρων και λεβήτων κεντρικής θέρμανσης, ανελκυστήρων, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών γενικά, υδραυλικών και ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων κ.λ.π.).
Ø

Ø Με την 4/17-05-2010 αγορανομική διάταξη, υποχρεούνται τα κάθε είδους φροντιστήρια, ιδιωτικά ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης, εργαστήρια ελευθέρων σπουδών, ιδιωτικοί βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί, υποχρεούνται να καταθέσουν σε ηλεκτρονική μορφή στην Δ/νση Παρατηρητηρίου Τιμών και Τιμοληψιών της ΥΠ.Ε.Α. της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου (email: ftsirog @ e-prices.gr) το αργότερο μέχρι την 15η Ιουνίου εκάστου έτους τιμοκατάλογο των παρεχομένων υπηρεσιών τους για το επόμενο έτος. Στην πρώτη εφαρμογή της εν λόγω διάταξης οι τιμοκατάλογοι θα περιέχουν και τις παρεχόμενες υπηρεσίες του τρέχοντος έτους 2009-2010.
Ø Στα πλαίσια της προσπάθειας που γίνεται για την συγκράτηση των τιμών και της αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού προτείνουμε σε όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον νομό μας (πρατήρια υγρών καυσίμων, χώροι ομαδικής εστίασης, επιχειρήσεις πώλησης ειδών τροφίμων – ποτών – ένδυσης – υπόδησης – ξενοδοχεία και άλλοι χώροι ενοικιαζομένων δωματίων κ.λπ. ) να βοηθήσουν από την πλευρά τους, ώστε να μην υπάρξουν ανατιμήσεις των ειδών και υπηρεσιών γιατί οι συνθήκες σήμερα το επιβάλλουν περισσότερο από κάθε άλλη φορά και με την όσο το δυνατόν καλλίτερη λειτουργία του ανταγωνισμού να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη σε κάθε περίπτωση όχι μόνο για την εθνική Οικονομία αλλά και για τον τελικό καταναλωτή.
Καταλήγει η ανακοίνωση του τμήματος Προστασίας του Καταναλωτή.

