google.com, pub-7396276466444978, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Γ. Μαγκριώτης: Τέλος του έτους έτοιμος ο κόμβος στον Αγ. Δημήτριο Αρτας. Ισως μετά το 2013 το σύνολο της Ιονίας | epiruschannel.gr - epiruschannel.gr

Γ. Μαγκριώτης: Τέλος του έτους έτοιμος ο κόμβος στον Αγ. Δημήτριο Αρτας. Ισως μετά το 2013 το σύνολο της Ιονίας | epiruschannel.gr

Την εκτίμηση ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου στον Αγ. Δημήτριο της Αρτας, που θα συνδέσει και λειτουργικά τα δύο τμήματα της Ιονίας Οδού, που κατασκευάστηκαν τα προηγούμενα χρόνια, εξέφρασε ο Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος επισκέφθηκε το πρωί τα έργα της Ιόνιας Οδού στο Νομό Αρτας, ενώ άφησε σαφείς αιχμές κατά της κυβέρνησης της Ν.Δ. για τριετή καθυστέρηση του έργου.

«Έχοντας δώσει λύση στα τεχνικά και οικονομικά προβλήματα, πιστεύουμε πως οι κατασκευαστές θα ανταποκριθούν στις δικές τους υποχρεώσεις και μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του κόμβου, που θα συνδέσει και λειτουργικά, δυο τμήματα που έχουν κατασκευαστεί τα προηγούμενα χρόνια ως δημόσια έργα και θα ενσωματωθούν στη «Ιόνια Οδό», που κατασκευάζεται με το καθεστώς της σύμβασης παραχώρησης», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και πρόσθεσε:

«Είναι απαράδεκτο να έχει καθυστερήσει περίπου 3 χρόνια, η ολοκλήρωση του Α/Κ Αγ. Δημητρίου, που είναι τμήμα της «Ιόνιας Οδού» και ταυτόχρονα βοηθά στη σύνδεση της πόλης της Άρτας και των άλλων δήμων, με την «Ιόνια».

Ο κ. Μαγκριώτης επισήμανε ότι υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις στο νότιο τμήμα της Ιονίας Οδού, καταλογίζοντας ευθύνες τόσο σε δημάρχους της περιοχής (Ξηροβουνίου, Φιλιππιάδας, Ανωγείου), που δεν συνεργάστηκαν με το υπουργείο παραχωρώντας δημοτικές εκτάσεις, αλλά και σε πολίτες που καθυστερούν το έργο με τις συνεχείς προσφυγές, διεκδικώντας μεγαλύτερο τίμημα αποζημιώσεων.

"Φτάνουμε σε περιοχές που το τίμημα των αποζημιώσεων είναι 2πλασιο του κόστους κατασκευής του δρόμου" τόνισε χαρακτηριστικά για να προσθέσει ότι όταν στα Εφετεία το Δημόσιο επιτυγχάνει μείωση του ποσού των αποζημιώσεων, παρατηρείται το φαινόμενο των διαρκών αναβολών με στόχο να πιεστεί η κυβέρνηση, από τις τοπικές κοινωνίες και υπό το φόβο του πολιτικού κόστους, να πληρώσει όσα ζητούν, για να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις.

Σε ότι αφορά το σύνολο του Οδικού Αξονα της Ιονίας Οδού, ο υπουργός Υποδομών ήταν επιφυλακτικός σε ότι αφορά το στόχο για ολοκλήρωση του έργου το 2013, καθώς όπως είπε, τόσο οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις όσο και η ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη εργοταξίων στο Β. τμήμα μπορεί να προκαλέσουν νέες καθυστερήσεις.

Ο κ. Μαγκριώτης χαρακτήρισε «Λογικό» το αίτημα των φορέων, για την κατασκευή ενδιάμεσου κόμβου στο Κομπότι, αφού οι δυο κόμβοι της «Ιόνιας Οδού» έχουν απόσταση περίπου 35 χλμ., ενώ υποσχέθηκε ότι θα εξεταστεί και το αίτημα για κατασκευή κόμβου στην περιοχή Ασπροποτάμου, για την γρήγορη και ασφαλή προσπέλαση στην ευρύτερη περιοχή των Τζουμέρκων.

Ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και στον αυτοκινητόδρομο Αμβρακία – Ακτιο, επισημαίνοντας ότι ήδη έχει εγκατασταθεί ο ανάδοχος για τα τρία βασικά τμήματα του δρόμου, καθώς και στις δημοπρατήσεις του τμήματος Καρτέρι-Πάργα και κατασκευής της γέφυρας της Δέσπως, που ήδη έχουν γίνει.

Ο κ. Μαγκριώτης είπε επίσης, ότι μελετάται το τμήμα του ίδιου οδικού άξονα μέχρι τη λίμνη του Αχέροντα, σε μήκος δέκα χλμ. και πως η επιδίωξη είναι τον επόμενο χρόνο, με την ολοκλήρωση της μελέτης, να δημοπρατηθεί και αυτό το τμήμα.

Ανέφερε εξάλλου, ότι ο παραλιακός άξονας, η παλιά εθνική οδός Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας και η σύνδεσή της με την «Ιόνια Οδό» στην Αμβρακία και στη Φιλιππιάδα, είναι ιδιαίτερης σημασίας, τόσο για την ανάπτυξη της περιοχής όσο και για την οδική ασφάλεια.

Τέλος, σημείωσε ότι η μελέτη του οδικού άξονα Πρέβεζα-παράκαμψη Λούρου-Ιόνια Οδός, στον κόμβο της Φιλιππιάδας, βρίσκεται σε εξέλιξη.

Για τον άξονα αυτό, ο κ Μαγκριώτης άκουσε τις εναλλακτικές προτάσεις, τόσο από τους Βουλευτές του νομού όσο και από τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοιήκησης και του ΤΕΕ Ηπείρου. Δήλωσε πως η αρμόδια υπηρεσία σε συνεργασία με τους μελετητές θα εξετάσουν τις δυνατότητες των όποιων αλλαγών, που επιτρέπονται από τη σύμβαση για την εκπόνηση της μελέτης και σύντομα θα ανακοινώσει τις τελικές επιλογές. Το πιο σημαντικό, τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, είναι η διασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου αυτού, γιατί δεν έχουν μέχρι τώρα διασφαλιστεί οι πόροι από το Δ΄ΚΠΣ.

Αυριανό πρόγραμμα

Αύριο το πρωί ο υφυπουργός Υποδομών θα επισκεφθεί το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και στη συνέχεια θα έχει συνάντηση με εκπροσώπους φορέων της Θεσπρωτίας.

Στις 2 το μεσημέρι θα επισκεφθεί το εργοτάξιο της «Ιόνιας Οδού» στην Αμπελιά Ιωαννίνων καις τη συνέχεια τον κόμβο «Ιωαννίνων» της «Εγνατίας Οδού».

Στις 4 το απόγευμα θα έχει σύσκεψη με την γενική γραμματέα της Περιφέρειας Ηπείρου κ. Γεωργακοπούλου Δήμητρα και εκπροσώπους φορέων του Ν.Ιωαννίνων και στη συνέχεια θα επισκεφθεί τον Αερολιμένα Ιωαννίνων και τη Γέφυρα Περιστερίου της «Εγνατίας Οδού».

Από το Blogger.